Česky English Deutsch

Parametrické vyhledávání

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jak si spočítat návratnost investice do fitness centra

Jak si spočítat návratnost investice do fitness centra



Datum konání:
11.3.2022

Základní faktory, které je nutné vzít v úvahu

Rádi bychom našim klientům poskytli jednoduchý vzor či návod, jak si spočítat návratnost investice do fitness centra. Takovou hezkou excelovou tabulku, kam zadáte pár vstupních parametrů a vypadne vám datum, kdy vám fitness centrum po všech investovaných prostředcích konečně začne vydělávat. Jenže ono to není tak jednoduché.. Vysvětlíme proč.

Protože každé místo, město a cílová skupina tvoří jedinečný mix, který byste měli důkladně zmapovat, ještě před otevřením fitness. 

Následně pro vás bude snazší odhadnout návratnost investice.

Jaké základní ukazatele tedy vzít na začátku v potaz a jaké informace začít hledat?

  1. Místo - pronájem / koupě objektu. Jak to bude velké? Bude tam parkování?
  2. Stavba - je budova nová, nebo je nutná rekonstrukce? Zejména investice do klimatizace nebo wellness může zásadně zahýbat celým rozpočtem
  3. Investice do posilovacích a cardio strojů. Zejména profesionální cardio stroje představují velkou investici, a to i když jich koupíte pouze několik
  4. Vybavení sprch, šaten (skříňky), speciální podlaha do fitness
  5. Rezervační systém, software vybavení
  6. Personál - recepční, úklid, technický personál (údržba objektu) - jaký budou mít plat? Jaký typ pracovně-právního poměru chcete nabídnout?
  7. Konkurence v místě (zavedená fitness, nově plánovaná fitness, firemní fitness atd.) - jaké mají vybavení a cenovou politiku, co můžete nabídnout nového?
  8. Cílová skupina - koho chcete nalákat? Jak je získáte? Co jim nabídnete? Jednorázové vstupy, nebo dlouhodobější permanentky?
  9. Trenéři*ky - budou mít zájem u vás trénovat své klienty*ky? Jakým způsobem budou platit? Fixní měsíční částku, nebo podle výkonu za každý trénink?
  10. Marketing - jak chcete (nejen na začátku) průběžně fitness promovat? Kolik času a peněz vás budou stát webové stránky, sociální sítě a další reklamní záležitosti?
  11. Doplňkový prodej - některá fitness nabízí prodej nápojů, občerstvení či proteinů, různých vitamínů a dokonce i oblečení. Tenhle “doplněk” může představovat i zajímavou část vašeho výdělku. Opět záleží na tom, jestli k vám bude chodit klientela, která má o tyhle věci zájem. A také bude nutné sehnat příslušná povolení pro prodej nápojů a občerstvení.
  12. Wellness a další služby jako jsou masáže - Chcete je tam mít? Připravte se vyšší investice a nutnost personálního zajištění.
  13. Studiové hodiny - jóga, aerobic. Opět, je nutné najít kvalitní cvičitele*ky z okolí a být si jistí tím, že s nimi přijde do fitness i jejich klientela. Nebo můžete vsadit na nové tváře a dát jim šanci rozjet cvičení u vás.
  14. Právní a administrativní poplatky (založení s.r.o., otevření účtu v bance atd.), software systém, atd.

551851f0-31f6-4d71-9044-e567ea7fd8f5.JPG24cd5da0-0288-44c2-b6e4-2e716f0f12cd.JPG

Samostatnou kapitolou jsou požadavky místních úřadů. Rozhodně doporučujeme kontaktovat všechny úřady (stavební úřad, hygienu atd.) kontaktovat a zeptat se, jaké náležitosti máte splnit. Poté bude snazší vše připravit na řádnou kolaudaci. 

Fixních nákladů na začátku bude spousta a kromě toho vám každý měsíc budou nabíhat operační náklady.

Další, i když možná první otázkou by mělo být, jaké zvolíte financování? Vezmete si půjčku, zafinancujete hotově vše ze svého?  Půjdete do toho sami nebo se společníkem? 

Kolik strojů si mám na začátek vzít? Na základě zkušeností doporučujeme začít s menším počtem strojů. Jakmile vám fitness začne vydělávat a vše se “usadí”, je možné dokoupit další stroje. V tu chvíli už budete vědět, jaký typ lidí k vám chodí a mnozí určitě nebudou váhat a řeknou vám, o jaké stroje mají zájem.

Pokud dáte všechny tyhle informace dohromady a zkusíte na základě lokální znalosti dosadit všechny proměnné, bude pro vás snazší spočítat si ROI (Return on Investment, tzn. návratnost investice). 

Mějte na paměti, že zejména začátky budou vyžadovat vaši maximální pozornost a čas. Ale to platí určitě pro každý rozjíždějící se business. Pokud si nebudete vědět rady, dokážeme vám na základě spolupráce se stovkami majitelů fitness dát nejnovější doporučení a tipy, které vám mohou pomoci.

Vezměte v potaz vaše cíle a vizi budoucího fitness. Zamyslete se nad tím, čím budete noví a výjimeční a podle toho vybudujte jedinečné místo pro všechny sportovní duše.

Zdroje:

Zkušenosti týmu Grün Sport :-)