Česky English Deutsch

Vyhledat v katalogu

Parametrické vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Produkty > Posilovací stroje na nohy

Posilovací stroje na nohy (leg press)

V naší výrobě vzniká spousta posilovacích strojů na nohy. V tomto článku rozebereme jeden z těchto strojů, leg press. Pod názvem leg press najdeme v Grün Sportu hned čtyři typy strojů. Jedná se o leg press universal (vertikální), leg press horizontální, leg press dual HW a leg press vario. Jaké jsou mezi nimi rozdíly a pro který z nich se máte rozhodnout? Hlavní rozdíl mezi stroji je v úhlu a směru odtlačování opěrné desky nohou. Z tohoto pohledu se dají leg pressy zařadit do dvou skupin - horizontální a vertikální.

Horizontální leg press

Do skupiny horizontální patří samozřejmě leg press horizontální a leg press vario. Zátěž leg pressu horizontálního volíme jednoduše pomocí magnetického kolíku závaží a opěrnou desku nohou odtlačujeme v rovině ve vzpřímenější sedací pozici. U leg pressu vario je nižší váha závaží a polohovatelná opěrná deska nohou. Typ vario je vhodný pro rehabilitační zařízení nebo pro ty, kteří trpí bolestmi zad. Záda jsou v horizontální pozici více uvolněna.

Vertikální leg press

Do skupiny vertikální patří leg press universal a leg press dual HW. Leg press vertikální je nakládaný kotouči a opěrná deska nohou je odtlačovaná od těla směrem do výšky pod úhlem 45 stupňů. Na rozdíl od leg pressu universal má leg press dual HW dvě opěrné desky nohou a tím umožňuje procvičit každou nohu zvlášť se stejnou nebo s různou zátěží. Srovná tím tedy případné svalové disbalance. Leg press vertikální více zapojuje hýžďové svaly.

Pro všechny typy leg pressu platí, že užší postoj procvičí kvadricepsy a širší zase lýtka.

posilovací stroje na nohy - leg pressVýhody leg pressu

Široká opěrná deska nohou umožňuje měnit postavení nohou při cvičení. Užší postoj na spodní straně desky vede k většímu prohnutí v kolenou a větší zátěži na zadní svaly stehenní / kvadricepsy. Další výhodou leg pressu oproti dřepům je menší tlak na páteř. Skvělé také je, že vydržíte cvičit déle než při dřepování, protože neodpadnete z důvodu bolesti zad, chodidel či kotníků a navíc si nohy můžete podepřít rukama a na chvíli si ve cviku odpočinout.   

Nevýhody leg pressu

Přesně vedená dráha pohybu může vést k tomu, že nebudete umět správně technicky provést dřepy s volnou činkou. Ideální trénink by tak měl kombinovat jak cviky na strojích, tak cviky, při kterých si musíte hlídat správné technické provedení.

Jaké svaly se zapojují při cvičení na leg pressu

Mezi hlavní zapojené svaly patří zadní svaly stehenní (kvadricepsy) a dále svaly hýžďové a přední svaly stehenní (hamstringy). Pomocí přesně vedené dráhy pohybu posílíte izolovaně svaly na nohou a později sílu v tréninku využijete při dřepech s olympijskou osou a tréninku s volnou vahou. Mezi další procvičované svaly patří lýtkové svaly. Leg press je stroj, který kompletně procvičí spodní polovinu těla.

Pro koho je leg press vhodný?

Leg press maximalizuje růst svalů na nohou pro zdravé sportovce. Zároveň je vhodný pro zraněné sportovce, kteří se po zranění zotavují a nemohou do tréninku zařadit dřepy s olympijskou činkou. Leg press dřepy nenahrazuje, ale slouží právě k rozvoji a posílení kvadricepsů, které jsou pro dřepy důležité. Při dřepech jsou aktivovány další svaly na bocích, kolenou a kotnících a tím dochází k celkovému posílení síly spodní části těla, posílení core a stabilizaci kloubů a svalů.

Nezávazně poptat leg press